-Samholdet er helt suverent!
- 4. mai
- 1 min lesing
Oppdatert: 5. mai

-Det beste med å være med i Norsk Folkehjelp Oslo? Oi, det er ikke så lett å svare på i farten for det er så innmari mye å ta av. Det å kunne hjelpe folk som trenger det er veldig givende, men hvis jeg skal velge en ting, så må det bli samholdet. Det er helt suverent. Vi har så mange fine folk i laget, og vi har det helt topp sammen.
Det sier sykepleierstudenten Aurora, som i løpet av det året hun har vært medlem i Norsk Folkehjelp har rukket å ta kurs i både sanitet og søk og redning. Til sommeren blir det en ukes intensivkurs i beredskapsambulansetjeneste.
-Det har vært en del redningsoppdrag i løpet av det året jeg har vært med. Alarmen har gått flere ganger enn jeg kan huske. Jeg har vært med på flere søk der vi har funnet den savnede i god behold. Det er en helt fantastisk følelse.
Aurora trives med å bruke fritiden til noe fornuftig, som hun sier.
-Det er klart det tar tid. Jeg har kuttet litt ned på fotball og andre fritidsaktiviteter for å være med på dette. Vi på laget pleier å fleipe med at det er en litt sær hobby vi har. Og det er klart det er krevende til tider. Slitsomt også. Spesielt når alarmen går og du må stå opp midt på natta. Men det er vel verdt det. Absolutt!
.png)


